Retourneren:

Wij van Ikwordmama.nl verwerken alle bestellingen met zorg. Toch kan het altijd voorkomen dat je niet tevreden bent over je bestelling. Voldoet de bestelling niet aan je verwachting? Of is het kapot, beschadigd of niet volledig ontvangen?

Dit kan gebeuren.

Daarom is het bij Ikwordmama.nl geen probleem om een bestelling te retourneren. Op al onze producten zijn onze algemene voorwaarden en de retourvoorwaarden van toepassing. Lees hieronder wat onze retourvoorwaarden in het kort inhouden.

Direct naar retourformulier

Retourvoorwaarden

Na ontvangst van het bestelde artikel is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst het artikel geruild of geretourneerd mag worden.

Gedurende deze termijn van 14 dagen kun je het artikel binnenshuis bekijken of passen om het kort te beoordelen. Heb je meer gedaan dan nodig was om het artikel kort te kunnen beoordelen, dan kunnen we jou daarvoor kosten in rekening brengen.

Direct naar retourformulier

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde (anders dan de vervoerder), het artikel in bezit hebt gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.

Ruilen? Geen probleem! Neem hiervoor contact op met onze servicedesk op email info@ikwordmama.nl of 085 208 7020

Stap 1 - Vul het retourformulier in door te klikken op deze link, wij nemen je verzoek in behandeling en sturen je een retourlabel toe waarmee je je bestelling gratis kan terugsturen.

Om hygiënische redenen mag van borstkolven en toebehoren, borstcompressen, lekschalen, tepelhoedjes, sterilisators, flessen en fopspenen, zwangerschapsondergoed en voedings-BH’s de seal/sluitzegel niet geopend zijn geweest. Heb je de seal of sluitzegel geopend of verbroken dan vervalt je recht op retourneren.

Kleding en textiel mag niet gebruikt/gedragen zijn en het label/kaartje moet nog aan de kleding of textiel zitten.

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.

Behandel het product en de fabrieksverpakking dus met zorg, en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Als het product gebruikt, gewassen of beschadigd is, als het incompleet is, de labels of gebruiksaanwijzingen ontbreken, dan brengen wij daarvoor kosten in rekening.

Stap 2 - Geef je pakket af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt en zorg altijd dat je de retourbevestiging (Track en Trace-code) meekrijgt bij het PostNL-punt en deze goed bewaart, mocht er iets misgaan met het retour zenden dan kan je uitzoeken waar je pakket gebleven is.

Als je bovenstaande procedure niet wilt volgen, staat het je vrij je favoriete retourmethode te kiezen, maar de kosten en risico’s hiervan zijn echter voor jezelf. Als je de retourzending ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat je van ons tegoed hebt voor het geretourneerde artikel.

Stap 3 - Verwerking

Zodra Ikwordmama.nl je retourzending ontvangen heeft, sturen wij je een bevestiging per email. Het kan tot 3 werkdagen duren voordat we de ontvangen retour verwerken en binnen 7 werkdagen volgt de terugbetaling. Je krijgt het volledige aankoopbedrag van het geretourneerde artikel gecrediteerd mits de retour reeds in goede orde door ons ontvangen is. Je betaalt geen kosten voor de retourzending van thuis naar onze webwinkel. Terugbetalen gebeurt altijd op dezelfde betaalwijze als waarmee je de aankoop hebt gedaan.

Direct naar retourformulier

Wat te doen bij klachten?

Mocht je niet tevreden zijn over de door ons geleverde dienst of product, dan kun je een klacht indienen bij: info@ikwordmama.nl, onder vermelding van je ordernummer. Omschrijf in de email je klacht en voeg eventueel foto’s toe. Uiterlijk binnen 5 werkdagen sturen we je een inhoudelijke reactie.

Let op - voor meubels van het merk Bopita gelden afwijkende regels:

Indien je Bopita-meubels wilt retourneren moet dit steeds vooraf aangevraagd worden bij ikwordmama d.m.v. een email naar info@ikwordmama.nl. De retourkosten voor de meubels van het merk Bopita zijn altijd voor rekening van de klant.

Bopita-goederen worden enkel teruggenomen en terugbetaald indien de oorspronkelijk verpakking niet is geopend en/of beschadigd. Afhankelijk van de grootte van het retourpakket kun je de goederen terugsturen via PostNL naar:

Bopita (Lion International BV), Energieweg 1, 6662 NS Elst,

of worden ze opgehaald door een transporteur van Bopita zelf, waarvoor een standaardtarief van 40 euro in rekening wordt gebracht worden die worden verrekend bij het terugbetalen van het aankoopbedrag. Over de retourprocedure word je schriftelijk door ons op de hoogte gehouden. Dat kan tot 10 dagen duren. Kosten of beschadigingen aan de goederen die ontstaan doordat de klant zich niet houdt aan de hierboven beschreven procedure zijn voor rekening van de klant.

Na ontvangst van de geretourneerde goederen door Bopita bevestigt ikwordmama.nl binnen 14 werkdagen de terugbetaling van de aankoopwaarde. Terugbetaling gebeurt op dezelfde betaalwijze als de aankoop is verricht.